donderdag 17 oktober 2013

'Awesome'chalks - te Gekke krijtjes!!


Hi folks,

It's been almost 6 months ago when I've received the 'Awesome chalks' and now I've finally finished some pieces with them! I am a bit ashamed but sometimes I can't find the time to do it all! Being a mother( from a 7 year old), wife, doing design work for several companies and although I am enjoying that very much, time is too limited and I have only one body.........o dear how would I look having more......LOL

I've used coloured scrap paper and put an Ivy leaf beneath the paper, than rubbed with the chalk over it and the magic happens.....texture and colour appears! They are based on bee wax and you can mix them with the odorless turpentine. There are lots of colours and even metallics. 
Here are my cards done with them.........

Hallo lieve mensen,

Het is alweer 6 maanden geleden dat ik de te Gekke krijtjes ontving en eindelijk heb ik nu het een en ander af kunnen maken. Ik schaam me een beetje maar soms heb ik simpelweg niet genoeg tijd om alles te doen wat ik zou willen en iedereen blij te maken. Om een moeder( van een 7 jarige), echtgenote, en designer voor diverse bedrijven te zijn , workshops te geven en de tijd te vinden om het allemaal voor elkaar te krijgen. Ik geniet van al het creatieve werk maar soms is de tijd gewoon te beperkt en heb ik maar 1 lijf.........o jee hoe zou het er uitzien om er meer te hebben....LOL

Ik heb gekleurd scrap papier gebruikt en hieronder een klimop blad gelegd waar ik over heen ging met de krijtjes en dan gebeurt er iets magisch.......kleur en textuur komt tevoorschijn! Ze zijn gemaakt van bijenwas en te verdunnen met geurloze terpentine. Er zijn inmiddels een heleboel kleuren en zelfs metallics. Hier zijn enkele kaarten die ik er mee gemaakt heb......
At the first card I've used another technique using a Crafters stencil with leaves. I've put the stencil on top of the paper en rubbed the chalk with my finger in. After that I've put the stencil on the same place under the paper and rubbed it with the white chalk. You can also see some of the droplets of designs by Ryn. Adding some skeleton leaves and pearls. The text is from Impression Obsession.

Bij de eerste kaart heb ik een andere techniek gebruikt met een Crafters stencil met bladeren. Ik heb het stencils erop gelegd en het krijt met m'n vinger erin gewreven. Hierna het stencil op dezelfde plaats eronder gelegd en met het witte krijtje nog een keer erover heen gewreven. Je kunt ook de druppels van Ryn hier zien en de tekst is een mooie van Impression Obsession.

The 2nd card....has been made with the Ivy leaf technique put under the scrappaper and rubbed with the chalks.The main image is the Maple leaf from designs by Ryn. The embellishment is a Spellbinders die cut also rubbed with a metallic chalk. The quote is from Impression Obsession and the droplets from Ryn.

De tweede kaart.....is gemaakt met het klimop blad onder het scrap papier en daar over heen gewreven met het krijtje. De hoofd afbeelding is het Maple leaf  van designs by Ryn. Het blad is een snijmal van Spellbinders en na embossen ook bewerkt met een metallic krijtje. De tekst is weer van IO. Ook weer wat druppels erbij natuurlijk......


The 3rd card...... de 3e kaart........

Also made with the Ivy leaf and here I've stamped the new Spiral branch set from designs by Ryn on it and coloured the leaves with Golden ink. The quote is from Impression Obsession and again added some droplets.
A close-up where you can see the shine of the gold ink. You can see I've used some white chalk between the leaves.

Ook weer gemaakt met het klimop blad en hier heb ik de nieuwe Spiral branch set van designs by Ryn gebruikt en de blaadjes gekleurd met goud inkt. De tekst is weer van IO en weer wat druppels van Ryn.
Op de close-up zie je de goudglans zo mooi. Ook kun je zien dat ik wit krijt tussen de bladeren heb gebruikt.

Well, hope to have inspired you with these 'Awesome chalks' creations! They are fun to work with! On the website of the chalks there is a link to some video tutorials. And also the blog of a designer, called Sannie Burmester.

Zo, hoop je geinspireerd te hebben met de 'Te gekke krijtjes'creaties! Ze zijn zo leuk om mee te werken! Op de website van de krijtjes is een link naar filmpjes en ook naar het blog van hun designer, Sannie Burmester.

See you next time and thanks for your visit, your comments are appreciated!

Hoop je volgende keer te zien en bedankt voor je bezoek. Je reactie wordt altijd gewaardeerd!



18 opmerkingen:

  1. Nou een hele mooie productie hoor deze mooie kaarten, stuk voor stuk prachtig, lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miranda... Just wonderful, wonderful projects here!
    Love it all and want the chalks!
    E xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goodness Miranda, what beauties! I love leaves as you know and these chalks give such a wonderful effect.I love that water droplet stamp, I must order it! Fantastic cards and well worth the wait for your experiments with Awesome Chalks! Elaine x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb ze al 6 maand in huis, en ze liggen netjes te wachten. Wat heb je er mooie voorbeelden mee gemaakt! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awesome creations, as always. Love the soft texture and coloring.
    Lieve Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi weer Miranda , ik zou het volgende jaar heeeeel graaaag een workshop bij jou komen doen, maar dan moet ik wel op tijd weten wanneer hij is, natuurlijk blijkbaar ben ik steeds te laat, of weet ik van niets, dus please laat me ne keer mee doen!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Miranda these are all gorgeous! Love the chalks, very nice effect. Your combination of techniques, colours, and images are stunning. Have a great weekend busy lady! Warm Greetings, Hugs, Shirleyxx ps.. yes we need more hours in the days or more days in the weeks to do all the things we want to do, but you do a large amount of beautiful artwork :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er weer prachtig uit Miranda. Ook de kleuren zijn weer zo mooi gecombineerd. Vind de waterdruppels echt ontzettend leuk, zal eens kijken waar ik die kan bestellen. Verder zie je zaterdag weer bij de Posthumus, gezellig.
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fabulous Miranda such lovely techniques and so reminiscent of Autumn, thank you for sharing.
    Suexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat mooi Miranda, enne hou het maar bij 1 lijf hoor, anders wordt het helemaal zo ingewikkeld, ha ha ha.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohh ik ken dat gevoel, zoveel te doen en te willen, maar soms lukt dat niet allemaal en moet je keuzes maken.
    Maar schitterende creaties zijn het weer, vooral die laatste 2 vind ik prachtig! Groetjes Karin x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lovely soft colours and beautiful designs, love them! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I've not heard of these chalks but I'm amazed by the different techniques plus your combining them with the stamps. Very effective indeed, especially the first which is my favourite - the pearls & skeleton leaves are beautiful against the colours of your background with the added touch of those water droplets.
    Paula (PEP)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Miranda, you amaze me with how many things you juggle in your life and the quality of the art that you manage to produce. And lots of it too! You've done a great job with the new chalks. It's a very subtle effect that works really well with Maple Leaf. Also like how you added just a few drops here and there. Nothing too bold to ruin the softness of the colouring. Just love these!!! A big hug from Canada :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pràchtige kaarten zijn het Miranda! Een lust voor het oog! Vooral de Nature en de Autumn kaarten vind ik super! Heel mooi effect geven die Te Gekke Krijtjes! En jij weet het beste eruit te halen! Jammer dat vrije tijd niet in zakjes te koop zijn hé. Er zijn nog zóveel dingen die we zouden willen doen....
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Om te watertanden, wat zijn ze SCHITTEREND, Miranda. Dit is genieten om al dit moois te bekijken. Zo teer, boeiend en onwijs gaaf gedaan.
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your visit on my blog! Hope to have inspired you! Till next time, Miranda

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Hoop dat ik je geïnspireerd heb!
Tot de volgende keer, Miranda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

' DANCE'

While I dance I cannot judge,
I cannot hate, I cannot separate myself from life.
I can only be joyful and whole.
That is why I dance.”
~Hans Bos